Regn,regn,,,,,

   Regn idag,inget lockande för promenader ute.
Länge sen jag var här nu igen, förstår inte vart alla ideér tagit vägen, Tänker på dej Åke och skall berätta lite hur det går och hur det är.
Tänk när vi gifte oss sa min storebror att vi var som två nya kugghjul det tar ett tag innan de har slitit in sej och blivit gnisselfria och tänk vad rätt han hade. Första tiden innebar passion när man var tvungen att vara nära varandra jämt nästan, det sjöng inombords och man var lycklig i allt man företog sej, sen började barnen komma och man upplevde en annan lycka men även påfrestningar att man ofta var trött, många pockade på uppmärksamheten, jobb, barn, arbete ,hemmet och vännerna, men vi hadde det bra och älskade varandra. Visst fanns tider när vi hade olika åsikter och blev griniga och krävande på varann. Barnen växte upp och vi kom in i en tid när det började bli tomt runt oss vi fick mycket tid till varandra men det var något nytt, vi måste finna varandra igen. Sen blev vi som en person vi kunde inte vara utan varandra, även i tystnaden fann vi kärleken och var lycliga som hade varandra och önskade att få åldras tillsammans. Men så ville det sej inte, där kom sjukdomen och tog dej ifrån mej och nu är jag bara halv efter att levt nästan ett halvt sekel tillsammans, kuggarna hade slitits färdigt och livet hade inte många störningar en en del krämpor som dök upp.
       Jag har svårt att finna mej tillrätta som halv person, jag tappade bort så mycket av inspiration och glädje som jag delat med dig.
Men dag läggs till dag och vecka till vecka, må. till mån.
       Nu har jag kommit fram till att flytta hem igen försöka hitta det vi hade i vänner och pyssel med huset och saker runt det.
Jag har sökt om förtida pension så kanske min ork börjar komma tillbaka. Och det känns so lugnt och skönt att ha kommit fram till detta.
Nu Längtar jag upp, har börjat packa så smått och förbereder mej för en flytt i Juli.   Vad tycker du om detta min älskling, men du längtade upp oxå och djuren får det bra där, jag vet att du kommer att finnas i min närhet.
 
Slutar nu för denna gång med ett återseénde så småningom. Kram
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar