Hösthälsning år 2010

    Ska försöka igen att ge ett tecken om att jag lever och mår rätt så bra. Hittade detta kort från hösten 2007 i Borlänge, man kan tydligt se hur hösten har tagit sitt grepp om naturen.
         Nu har även hösten greppat taget om oss, det är mörkt, kallt och klar luft, träden skiftar i alla möjliga färger (de löv som finns kvar)
I morse när jag vaknade hade kung Bore strött ut ett puder över gräsmattan för att påminna oss vad som är på gång.
 
Måste även tala om att nu har jag kommit iordning i huset, flyttade ju hem i Juli månad och har haft fullt upp med att få fram en trädgård igen och att röja upp efter renoveringar i fjol-sommar. Ved är hämtad och under tak för vintern, håller på med tätning av fönster som behöver förnyas, med andra ord laddar jag för vintern.
Tror oxå att Åke är med mig här och vakar över mej.
Jag har upplevt en enorm trygghet av alla de vänner jag har här och likaså att min älskade lillasyster finns nära när hon inte är i Norge och arbetar.
Saknar ju barnen och barnbarnen i Borlänge men i gengäld mår jag så mycket bättre hemma har där Åkes alla projekt påminner mej om honom.
Sen har jag ju Maddiz och Jocke i närheten.
       Jag har framtidstro igen även om svackor kommer ibland.
Avslutar nu med att önska er alla en skön tid framöver även om kylan och mörkret faller över oss.
             Glad höst/Lisen
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar